Tuesday 12 July 2016

D1: Misi bermula! #YanaDay2DayMission #D1


My Day-to-day mission already started today!!! Yeay!!! Nak tau background projek aku ni, boleh check entri sebelum ni. tingkatkan-motivasi-diri-hari-ke-hari

Ok, aku memang tak sabar-sabar nak mulakan projek motivasi diri untuk orang pemalas (atau mungkin senang-hilang-fokus) macam aku ni. Aku pun mula la cabut kertas misi malam tadi.

"JAJANG!!!" aku dapat: "Tulis sajak ringkas". Aku pun macam... =.= aku tak rasa aku semangat untuk bangun esok kalau misi aku macam ni.

Kelebihan projek ni adalah, kalau aku tak suka, aku cabut lain muahahahaha dah nama pun nak tingkatkan motivasi kan. Jadi aku cabut lagi sekali...

Hmmm.. aku berfikir panjang lepas tu. Lagi satu kelebihan projek ni adalah, aku boleh postponed apa yang aku cabut ke hari seterusnya, atas alasan kesesuaian masa. Ini perbezaan projek aku kali ni banding zaman maktab. Kali ni aku lebih laid-back dan taknak stress.. no hardship towards myself. Love yourself kata Justin Biebir..?




Macam dalam gambar, mission aku harini "belajar & guna 5 perkataan Cina dalam sehari". Strip bawah tu pulak, aku tanda "D2" kat hujung dia. Maknanya tu strip yang aku postponed esok. Next entri baru aku tunjuk apa misi yang aku postponed tu. Bawah sekali "tulis sajak ringkas". Aku tak tanda apa-apa belakang dia incase aku nak masukkan balik dalam senarai misi. Yang harini punya aku dah tanda sebagai "D1"=Day 1.

Aku tanda sebab 1)tak ulang misi yang sama. 2)aku boleh simpan and can keep track which day i did which, in case i want to do some throwback maybe? Oh patut tulis tarikh sekali.

Ok hasil D1....*drumroll*



BERJAYA! Succeed! 성공!

Takde hadiah, kepuasan dia dah cukup. Cuma, aku belajar perkataan Cina lebih dari 5, tapi aku guna sikit je hahaha

Apapun, aku sedar dalam menjalankan misi aku, aku dah jadi lebih kreatif dan berani, malah dapat ilmu lebih dari aku target!

Sebab aku guna (tulis) perkataan tu dalam kelas, kat papan putih. Aku belajar 4 intonasi sebutan, dan terima kasih tak terhingga kat kawan sekerja aku yang aku rapat, Wong, aku belajar banyak tentang bahasa Cina dalam masa yang singkat.





Proved-shot. No more words needed. Can't wait for tomorrow's mission! #YanaDay2DayMission #YD2DM #D1

No comments:

Post a Comment